středa 16. ledna 2013

Volby 2013 - VFP a můj pohled na věc :)

Pro mě je to uzavřená kapitola našich dějin (myslím, že sociologové a psychologové budou mít teď hromadu materiálů a úžasnou možnost bádat), ale ještě zkusím sepsat pár svých myšlenek.
Volbou Vladimíra Franze jsem měl možnost jasně se vyčlenit z vlivu politických stran a faktu, že tento politik dělal to a ten zas tohle (bůhví jestli první ve skutečnosti nedělal právě to druhé, ale je šikovný a má kámoše v novinách co mu to pomůžou prodat). Iniciativa VFP nabídla úžasnou možnost, možnost které se bohužel nakonec na poslední chvíli zaleklo asi víc než málo :) lidí. Měli svoje důvody a nechci jim nijak šahat do svědomí a už vůbec je nechci nějak "soudit", nebo jim nějak radit.
To, že já jsem volil tak jak jsem volil mě plní obrovskou silou, silou že 7% lidí (voličů) je skutečně schopno převzít iniciativu a nést odpovědnost.
Nepatřím mezi zastánce mazání medu kolem huby. Když se mi něco nelíbí a nebo s něčím nesouhlasím, tak to prostě řeknu. Upřímnost je jednou z velice mnou ceněných vlastností člověka. Politika není upřímná, je to handl a hnus. Tato iniciativa dokázala přesto vyhrát a to tím, že nabídla prostor lidem se vyjádřit. Nabídla jim možnost formovat myšlenky a uvědomit si co je odpovědnost sama za sebe. Že není možné zvolit politiky a čekat, že ti vyřeší všechno za nás. Politici vyřeší leda svojí prázdnou kapsu, ale ještě spíš pořeší prázdné kapsy svých kamarádů.
VFP byla alternativou, byla cestou jak z toho ven a jak začít. Jak skutečně vystoupit z toho nezadržitelně se řítícího vlaku do záhuby. Já jsem za sebe hrozně rád, jsem rád za svou volbu a jsem schopen teď říci s čistým svědomím, že nepodporuji nic co bylo rukama politiků napácháno za křivdy na lidech tohoto státu. Nevolil jsem nikoho kdo nese i minimální odpovědnost na těch sračkách co jsou tady, sračkách co na ně všichni akorát nadávají. Měli jsme možnost ukázat, že nadávat a konat znamený dvě rozdílné věci.
Vladimír Franz je pro mě osobnost, osobnost která je lidská (má své slabé stránky, které se nebojí ukázat). Osobnost která dokáže popsat srab ve kterém jsme, ale dokáže i předložit návod jak ze srabu ven. Návod který ale znamená pro každého jedince hromadu práce. Práce v tom se vyčlenit a ukázat, že jsme každý zodpovědný především sami za sebe. Že stát je tvořen občany a že dokud občani nepřestanou hrát s politiky tuto hru (nepřestanou jim tiše tolerovat jejich kauzy), že se nic nezmění. Stát patří občanům, politici (zase nechci paušalizovat, takže ne určitě všichni politici) jsou prodejné kurvy a ja jsem 1. volbou prezidenta vyjádřil svůj občanský postoj a svůj morální pohled na věc.
Jsem fanouškem iniciativy VFP, jsem fanouškem VF. Myšlenky je potřeba realizovat. Pokud se nám něco nelíbí, jen o tom nekecejme, ale začněme s tím něco dělat. VF není bůh, není to ani spasitel. Je to ale velice chytrý a vzdělaný člověk. Člověk se svými plusy i se svými mínusy. Člověk kolem kterého se vytvořila úžasná věc, věc která předběhla dobu. První vlaštovka po které snad přiletí další. 
Přeji si aby iniciativa VFP pokračovala dál, ne jako politická strana, ale jako morální opora a "elektrárna" pro nás, kteří na svět koukají podobnýma očima jako VF.
Přeji hezký den a přeji nám světlé a krásné zítřky.

Žádné komentáře:

Okomentovat